Tuesday, December 6, 2011

GANGGUAN SEKSUAL YANG MEMANG TUTTTT!!!

SEXUAL HARASSMENT AT THE WORK PLACE, tajuk tesis akhir tahun aku masa degree. outcome yang aku dpt dr kajian nih adalah: para pekerja tahu yg gangguan seksual tuh salah tp taktau nak amek tindakan mcmn...
lagi penting hal nih..semua org anggap tak serius..kita hanya anggap serius if benda nih jadi kat diri sendiri..haaa amek kau!!
aku bukan nak bukak pekung didada, tapi aku rasa benda penting nih patut di kongsi bersama sbb if kalau terjadi, kita tau mcmn nak buat.. gangguan seksual nih bukan antara laki pompuan jerk..n tak mestinye bersentuhan..banyakkkkkkkkkkkkk sebab boleh menyebabkan gangguan..walaupun lisan, atau dgn lirikan mata pun, jika mangsa x selesa, menyebabkan ketidak senangan pd mangsa..tuh dh dikira sabit kesalahan...
'ala..mcmtuh pun nak report ker...'..kata2 poyo dpd org yg tak setuju aku report hal nih...ko boleh la kata mcmtuh sbb ko tak kene...kalau ko kene, mak ko ke,,bini,,suami,anak,adik, abg, akak ko kene ko suka???weiii pk la sendirik sblm sedap2 kata org.... bila gangguan nih terjadi kat aku....seriusly..aku sedeyyyyyyyyyyy...sedeyyyyyyy....aku tak lalu makan...aku suh laki aku abiskan...laki aku nak sentuh pn aku tak layan...aku terbayang2 muka org jahat tuh..ya Allah!!serammmmmmmmm
paling bengang bila ada yang kata "ala ti..gurau adik beradik jer"..bila masa lak mak aku lahirkan dia??dia akak aku ke???akak aku pn tak pgg2 aku k..kalau kita dh tegah..n kita ckp tak suka..perlu ke ko pegang kali ke2 n ugut lak nak pgg bhgian lain???????? kalau di ikutkan akta gangguan seksual..menepuk..mencubit pn dh dikira gangguan..ini kan meramas...ya Allah hanya kau la yang tau keadaan n perasaan aku masa tuh..kenapala sanggup aku mcmtuh..walaupun ko pikir gurau..ko kene pikir aku sapa ko sapa,..ko patut jarakkan had ko dengan aku..kalau ko buat depan staf aku..depan org len..MALU AKU SEY!!MALU!!! kalau aku ramas nenen ko, ko nak ke??ramas depan famili ko, ko nak ke??
bila hal nih kantoi..pesalah tuh akan gabra..dan dia akan bikin citer hangattttt utk buruk2 kan mangsanyer pulak...akupun kene..dasyattttt!!!yusuf haslam patut amek ko berlako...tp aku releks...aku tgk jerk apa dia buat..ko nak tergolek ke...meraung ke..hal aku ke??ko kira selamat aku x repot polis
alhamdullilah bila aku ceritakan masalah aku nih pd sowang akak..dia nasihatkan aku repot pd pihak atasan..n syukur pihak atasan memihak pada aku...aku x mintak dia dibuang keje ke..di apa2 kan ke..aku cuma mau maruah aku yg tercalar nih aku dpt balik.. pada yang tak setuju pada perbuatan aku iaitu repot, aku nak ko pk jerla..KO BAYANGKAN ORANG JAHAT TUH...GOSOK2 PEHA KO, GOSOK2 BELAKANG KO..RAMAS NENEN KO..LG AFDAL KO BYGKAN SEKALI FAMILI KO KENE SKALI..SO JGN SESEDAP HATI NAK MENJATUHKAN HUKUM KAT ORG.. P/S: Semoga kebenaran berpihak pada aku..aku harapkan semua company mengambil berat tentang masalah nih..aku tau ramai yg kene tp segan, takut, malu nak buat apa2..

No comments:

Post a Comment

Mister Linky ♥





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...