Sunday, January 1, 2012

DIY: STIM IKAN SUSU

aku x pnh cuba masak stim..tetiba adik aku bg idea suh masak stim..bio masak sehat2..masa pergi paso pagi, abg tuh suggest ikan nih..nama nye ikan susu..pelik tuhhhh...beso giler ikan nih....daging tebal..murah lak tuh RM15 jer..berbaloi2...tengokla ek kali pertama aku masak stim..manually bahan2
beso kan???berbaloi2 beli
bahan2: daun sup, daun purut, halia, bawang meran n putih n lada..up to u nak tumbuk ke potong..tp aku tumbuk..n jangan lupa lumur dgn garam skali..aku lupa lak masukkan serai huhuhuh..slamat x merosakkan rasa...kalau boleh jgn kasi KUNYIT..Pahit jadinyerr
ikan tuh aku dh bungkus..mcm bunkus apa jerk kekeke..aku pakai pengukus yg lobang2 tuh..panaskan air dlm kuali..n tenggekkan pengukus atas nye...n tutup..tggu la dlm 30minit utk masak..
nih la dia finished produk urmmmmm mmg bau sodapppp...buatla sambal skit...tumbuk lada skit n letak kicap ..n limau.nyam!!!!!!!

No comments:

Post a Comment

Mister Linky ♥





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...